Poradnik LPG

SCHEMAT INSTALACJI GAZOWEJ W SAMOCHODZIE OSOBOWYM

  1. Zbiornik
  2. Produkowane są dwa główne typy – cylindryczny oraz toroidalny. Pierwszy z nich montowany jest w bagażnikach za pomocą specjalnych opasek. Jego konstrukcja jest podłużna i przymocowana do metalowych elementów. Zbiornik jest zamknięty hermetycznie i połączony zaworem z przewodami instalacji. Na montaż toroidalnego przeznacza się najczęściej miejsce koła zapasowego.

     

  3. Sterownik
  4. To mechanizm umożliwiający kontrolę nad wtryskiem gazu. Patent umożliwia współpracę z systemami sterowania benzyny. Urządzenie można instalować w pojazdach z silnikami posiadającymi od jednego do ośmiu cylindrów. Montaż i kalibracja nie stanowią większego problemu. Nowy sterownik wtrysku gazu spełnia europejskie standardy emisji spalin.

     

  5. Wtryskiwacze gazowe
  6. Rozwiązanie to montuje się najczęściej na specjalnej listwie w przedniej części pojazdu. Wtryskiwacze gazowe umożliwiają dokładne dawkowanie paliwa LPG lub CNG. Porcje lotnego paliwa są dozowane przez wężyki elastyczne przed zawory ssące silnika. Praca tego mechanizmu jest zarządzana przez centralę sterującą.

     

  7. Elektrozawór
  8. Do tego urządzenia trafia ciekłe LPG przemieszczające się ze zbiornika za pomocą przewodu poprowadzonego pod samochodem. Elektrozawór zamontowany jest w celu regulacji dopływu paliwa gazowego. Element wyposażony jest w specjalny filtr – przefiltrowane paliwo przedostaje się następnie do reduktora podłączonego do układu chłodzącego silnika.

     

  9. Przełącznik B/G ze wskaźnikiem
  10. To urządzenie służy kierowcy do zmiany rodzaju zasilania silnika – z gazu na benzynę i z benzyny na gaz. Przełącznik B/G ze wskaźnikiem jest najczęściej zintegrowany z diodowym sygnalizatorem pracy LPG. Diody informują o aktualnym trybie pracy. Zmiany zasilania należy dokonać poprzez naciśnięcie odpowiedniego klawisza lub przycisku.

     

  11. Czujnik ciśnienia PS 02
  12. Sprawne działanie instalacji gazowej w pojeździe nie byłoby możliwe, gdyby nie urządzenie odpowiedzialne za pomiar ciśnienia lotnego paliwa. Tę funkcję pełni czujnik ciśnienia PS 02, nazywany również mapsensorem. Mechanizm cechuje się dużą dokładnością niezależnie od zmian przepływowych oraz temperatury.

     

  13. Filtr gazu /faza lotna/
  14. Odparowane i rozprężone paliwo LPG przyjmuje postać gazową po przejściu przez reduktor. Następnie za pomocą przewodów elastycznych przedostaje się do kolejnego elementu instalacji pojazdu – to filtr gazu/faza lotna. Tutaj następuje końcowe oczyszczenie. Kolejnym krokiem jest przedostanie się paliwa do wtryskiwaczy.

     

  15. Reduktor
  16. To urządzenie, które podłączone jest do układu chłodzenia silnika. Dociera tutaj paliwo, które przeszło już pierwszy etap filtracji w elektrozaworze gazowym. Reduktor odpowiada za odparowanie, rozprężenie i przemienienie paliwa w stan lotny. Jest to możliwe dzięki działaniu ciepła pochodzącego z układu chłodzenia pojazdu.

 

STEROWNIKI WTRYSKU GAZU STAG

Bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja elektroniczna, która daje możliwość współpracy z najbardziej wymagającymi sterowniami benzyny, a ponadto steruje wtryskiem gazu na podstawie sekwencyjnego lub niesekwencyjnego wtrysku benzyny.

Najważniejsze zalety oferowanych sterowników:
– płynna i bezpieczna jazda,
– możliwość montażu w samochodach z silnikami o liczbie cylindrów od 1 do 8, w tym turbo i Hemi,
– spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5,
– łatwy montaż i obsługa systemu kalibracyjnego,
– mapa graficzna 3D,
– osiągi pojazdów wyposażonych w elektronikę STAG są niemal identyczne jak na benzynie.

 

LISTWA WTRYSKOWA

Urządzenie przeznaczone do precyzyjnego dawkowania gazu LPG/CNG w fazie lotnej co cylindrów silnika.

Stosowane przez AC S.A listwy wtryskowe:
– AC W01,
– AC W01 BFC,
– Valtek,
– Valtek typ 34,
– Rail Apache,
– Magic Jet,
– OMVL Reg Fast.

 

REDUKTOR AC

reduktor

Przeznaczony jest do samochodowej instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej. Stosowany jest z silnikami o mocy do 150KM.
Zalety reduktora:
– nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne,
– małe gabaryty,
– łatwy montaż,
– obrotowe króćce przyłączeniowe,
– stabilne parametry pracy,
– płynna regulacja ciśnienia roboczego.

 

AUTOGAZ… CZY MI TO W OGÓLE POTRZEBNE?

Proponowana przez nas oferta, wspierana dzięki częściom takich firm jak STAG, Auto-Gaz Centrum czy Stako powoduje, że możemy zamontować instalację gazową LPG w bardzo wielu markach samochodów. Powszechnie uważa się, że tego typu modyfikacje wprowadza się w starszych modelach w ramach oszczędności. Warto złamać ten mit gdyż nowoczesne i innowacyjne systemy LPG proponowanych przez nas to rozwiązanie wybierane także przez właścicieli wielu nowszej klasy aut. Zastosowanie nowatorskich komponentów, odpowiednio dobrany system, a także profesjonalny montaż sprawią, że utrzymanie najważniejszych parametrów pracy silnika będą identyczne jak przy zasilaniu benzyną. Instalacja gazowa to przede oszczędności i brak negatywnego wpływu na silnik.

JAKI STEROWNIK WYBRAĆ?